>

Saturday, January 08, 2011

UK campaigns for the rights of smokers:evidences that the risks are being overrated

"Health impact of secondhand smoke on bar staff
For many, the clinching argument in favour of a ban on SIPPs was the supposed evidence that SHS presented a measurable health risk to those exposed to it.
There is an enormous amount of published research on the possible health risks of SHS, showing varying and contradictory results.
There is an ongoing epidemiological debate about the risks, if any, of exposure to SHS. Probably the main report affecting public policy on SIPS in the United Kingdom was the Scientific Committee on Tobacco and Health (SCOTH) report published in November 2004.
SCOTH concluded that the increased risk of contracting lung cancer for those exposed to SHS was 24% and for heart disease was 25%.
Even if these numbers are accepted, they are utterly trivial compared to the risks we are willing to accept – or expose others to - in many other areas of our lives.
For example, according to Cancer Research UK, the increased risk of contracting lung cancer if you work in a profession that regularly exposes you to diesel fumes is 47% - twice that of exposure to SHS assumed in SCOTH.
Those living in areas with high levels of nitrogen oxide (usually caused by vehicle emissions) have an increased chance of about 33% of contracting lung cancer. (emphasis mine)
Workers in the ship-building or construction industry have been estimated to have an increased chance of contracting lung cancer of up to 50% - twice that assumed for workers exposed to SHS by SCOTH.
One study even suggests that women who don’t smoke, but have a wood-burning fire at home, may have an increased risk of lung disease in excess of 300%. (emphasis mine)
A French study in 2003 suggested a typical barbecue in one’s garden releases the same number of dioxins that would be emitted from 220,000 cigarettes. (emphasis mine)
So, even if one accepts the SCOTH report’s numbers on the increased risk suffered by those working in smoke-filled pubs and clubs, these risks pale into utter insignificance compared to risks we readily and unquestionably accept elsewhere.
Furthermore, any presumed risk - to those working in environments with SHS - needs to be compared to the alternative. In a deteriorating economy, the alternative for many of those who no longer work in pubs and clubs is measurably less income as a result of unemployment.
In terms of overall public health, there is no evidence to suggest that the SIPPs ban has reduced the overall smoking rate. In fact, in Scotland, smoking has risen amongst the 16-24 year old age group since the ban was imposed.
The conclusion is clear. Even if one accepts the evidence of the SCOTH report, the risks do not justify a comprehensive, blanket ban on SIPPs. This is likely to hit already low paid bar staff, who are risk losing their jobs, hardest."


For more information visit the site Amend the Smoking Ban.

5 comments:

Delsiolive said...

Ana, não adianta eles publicarem 100 , 1000 artigos como este. Já existe a doxa e todos os fumantes devem ser castigados. Poor guys....or poor ladies!

Abs.
Delsio

Ana said...

Eu sei. Mas eu adoro me martirizar tentando fazer o povo ver as mentiras que estão engolindo.
Não existe evidência real de que o cigarro causa todos estes males.
É um absurdo.
Tem gente que ja diz que não existia câncer de pulmão antes do cigarro e eu não estou falando de uma pessoa que não tenha acesso à informação.
Eu acho insuportável esta doutrinação que estão fazendo.
Felizmente estou achando pessoas que estão começando a lutar contra esta loucura.
Mas vai demorar muito. Nem sei se vou estar viva para ver.

Delsiolive said...

Eu nunca fumei, não consegui nunca tragar e me sinto bem em ambientes fechados com fumaça. Claro que não é ideal ou saudável, além de ser irritante a catinga que perdura nas roupas, mas não me importaria.

Nesta condição creio que sou um cara isento na ánalise. Essa caça às bruxas politicamente correta é extramente desgradável e suspeita. Acho que ninguém deve fumar em lugares públicos,exceto bares que deveriam se definir se quer clientes que se importam ou não com o fumo. Placa na porta No-smoking..ou..Smoking alowed e está acabado.

Abs.

Ana said...

Área de fumante e não fumante resolveu o problema. Antes era liberado e ninguém reclamava.
Depois da campanha é um horror.
Eu mesmo não gosto do cheiro de cigarro, quando consigo sentir no espaço entre um cigarro e outro.
O horror são os dados falsos.
Isto é que me deixa com raiva.
E em tudo, em tudo etão mentido.
Em suma: regredimos. Regredimos em tudo.
Sabe que conversei comduas francesas e elas disseram que as mulé tão querendo é voltar a pilotar fogão entre outras coisas.
Eu odeio esta época.
Odeio.
A gente sabe que sempre os governos mentem.
Mas daí a não haver liberdade de expressão nem nos EUA?
Porra Delsio!
É demais para o meu coraçãozinho middle age.
hahahahaha
Você pode ver a BBC não pode?
Vê se encontra o Doha Debates com o Tim Sebastian.
O homem é demais mas ele era bom mesmo quando fazia o Hardtalk.
Eu vou postar sobre o que eu vi ontem.
Education without freedom of speech is worthless...
Os argumentos a favor foram feitos por duas pessoas incríveis.
Eu postei um comment no Facebook dele e você "Liked"
São pessoas assim que me deixam um pouco esperançosa.
Mas sinceramente eu acho que o ser humano como conhecemos não existirá devido aos inúmeros projetos de mudança seja genética, por drogas psicoativas e sei lá mais o quê.
Vão alterar tudo.
Já imaginou um exército de soldados clonados e super potentes?
Já estão usando drogas nos que estão no Iraque.
Quer dizer: temos os velhos problemas que nunca foram solucionados, o retrocesso, a derrocada das ciências humanas e a supremacia da tecnologia e um monte de gente apática incapaz de dizer que não não concorda.
SOCORRO!!!!!!!!!

Ana said...

Nada como escrever na nossa língua.
Uffa!
Quase quatro anos de blog e mais de 6 de pesquisas em inglês.
E eu não posso dizer o que tem aki em português.
A indústria farmacêutica vem correndo dizer que sou maluca e põe tudo por água abaixo.
Eu já tive experiência no Orkut quando participei de umas comunidades.
Vou deixar um recado no Facebook pra você.
Beijão amigo.